søndag 13. september 2009

Blå jakke med hette, str. 1 år

Dette var ett av de første plaggene jeg prøvde meg på. En jakke strikket i ett stykke. Garnet er i alpakka fra Drops design. Brukte litt tid å på lete etter riktige knapper, og syntes resultatet ble overraskende bra! Kantheklingen var den største utfordringen her da jeg etterhvert skjønte at jeg ikke kunne hekle... Lånte bok om hekling fra en venninne, googlet, leste og prøvde meg fram til et resultat som jeg selv kunne akseptere.

Oppskriften på denne jakken har jeg hentet fra boka Strikk til nøstebarn.

3 kommentarer:

  1. Kor mykje flott du lager! Denne jakken var utrolig flott i formen og hadde ein nydelig farge. Fin detalj med brun kant :) Blir spennende å følge med på bloggen din.

    SvarSlett
  2. Nå har jeg kommet helt til bunns tror jeg. En riktig koselig vandring,masse fin inspirasjon og flotte kluter, men mest av alt har jeg falt for den spreke heklekurven i restegarn! Jeg kommer helt sikkert til å herme!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...