søndag 7. mars 2010

Strikking på Nasjonalmuseet

.
Nasjonalmuseet arrangerer en hel langhelg der tema er vinter og strikking. Dette skjer på Kunsindustrimuseet fra 11.-14. mars.
.

Per Spook: Conte nordique, nr. 1

.
På torsdag 11. mars kan du møte selveste Per Spook, og det blir visning av hans høst/vinter-kolleksjonsvideo fra 1989-90. Mr. Spook trenger vel knapt noen nærmere presentasjon, men fra museets omtale var det strikkegenseren han tegnet til Den Norske Husflidsforenings 90-årsjubileum i 1981 (se bilde under) som virkelig gjorde ham kjent for nordmenn.
.

.
Søndag 14. mars skal Tine Solheim fortelle om sin nye strikkekolleksjon og sin strikkebok Maskepi. Jeg har ikkje kjøpt boken selv, men bladde i den sist jeg var i bokhandleren.
.

.
I tillegg til dette, kan du møte designerduoen Arne Nerjodet og Carlos Zacharisonlørdag 13. mars. Det arrangeres diverse omvisninger. Skulle det blir for travelt denne helgen så kan du se Per Spooks haute couture-utstilling helt fram til ut 2011. Tror jeg må prøve å ta meg en tur.
.

2 kommentarer:

  1. Dette hørtes gøy ut, synd jeg bor så langt unna!

    SvarSlett
  2. Synd jeg bor langt unna, dette skulle jeg gjerne hatt med meg!

    Anbefaler Arne og Carlos-foredrag, har vært på det selv, og ble helt betatt og inspirert! De er utrolig hyggelige karer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...