torsdag 4. oktober 2012

Non Stop Top x 2

Til to kjekke gutter

Ei venninne av meg har fått baby x 2! To utrolig flotte guttebabyer på en og samme gang!

Jeg har spekulert på hva jeg skulle lage til dem. Tidligere har jeg lest på den fine bloggen til Vilma om disse nydelige toppene. Benyttet meg av gratisoppskift på Non Stop Top og fant fram et stort nøste Evilla Artyarn 8/2 og en rundpinne 4. Oppskriften sier rundpinne 3, men jeg syntes de ble alt for små. Større pinne og opp i størrelse, der så det bra ut! Det er første gang jeg har strikket en genser fra toppen og ned. Moro, og så lett å tilpasse lengden så den blir akkurat så lang som man vil ha den. Og for meg som virkelig ikke er stor fan av å feste låser tråder, passer det meg bra at det kun er to løse ender som skal på plass. Til begge toppene gikk det mer 117 gram garn totalt.

I panikk for at toppene skulle bli for små før jeg rakk å overlevere de personlig, ble de puttet i posten. Veldig hyggelig at mottakelsen så langt har vært god! De passer og skal være så tøyelige og lange at de sikkert passer et år til. Akkurat som oppskriften lovet!

9 kommentarer:

  1. De var fine :-) Jeg har også sansen for prosjekter med lite løse tråden ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  2. Flott gave til to små gutter. Kommer til å bli super i tiden fremover. ;-)

    SvarSlett
  3. Søte trøyer og hurra for små prosjekter!!!

    SvarSlett
  4. Disse var fine, ja! Jeg hadde nesten glemt at jeg strikket en slik selv for litt siden :) Nå nettopp er mottakeren født, så det blir spennende å se henne i toppen :)

    SvarSlett
  5. Veldig søte og fine små trøyer du har strikket!!
    Morsomt med fargeskiftene slik at de bare er nesten like :O)
    Knallfine gaver å gi!

    SvarSlett
  6. Så flotte de ble! Så utrolig gode ut.

    SvarSlett
  7. Fine! Artig at vestene ble like, men ikke helt likedan :) Takk for inspirasjon - det trengs noen vester her.

    SvarSlett
  8. Dette er flotte små plagg, alltid like kjekke å få...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...