onsdag 27. februar 2013

Djevelluer i forskjellige garn


Et utvalg luer

Jada, TTT - Ting Tar Tid. Men nå har jeg kommet i mål med enda flere luer strikket for det meste i bil på kryss og tvers over landet i sommer (ja, jeg var pasasjer ;)

Djevelluene har fått festet noen løse tråder og strikket snorer. Veldig fine, synes jeg de blir! Og det er morsomt å prøve litt forskjellig garn.
 


Denne fine olivengrønne lua er strikket at for meg et tidligere uprøvd garn. Men da jeg besøkte den nye garnbutikken på Evenskjer i høst, måtte jeg bare prøve et nøste. Det er i 100% Alpakkaull. Fin farge. Garnet var ok å strikke i. Lua ble kanskje litt løs, uten at det gjør så mye :)


Denne lekre strøvblå saken er strikket i en blanding av 35% silke og 65% merinoull. Fargen er delikat og lua er lett og luftig, samtidig som det er ganske god hold i den. Kanskje mest praktisk til varme sommerdager?

Tøft i petroliumsblå striper...

Lekkert i eplegrønt...

Søtt i rosa striper...

Elegant hvit...

...og alle fire luene over er strikket i Abuelita Baby Merino, garnet som Pickles nå driver og faser ut av sortimentet  Snufs! Jeg synes luene i dette garnet blir myke, gode, tette og sikkert litt varme med fint hold. Om det er noen trøst, så fikk jeg i det minste sikret meg noen gode nøster, og det går kun ca 20 gram garn til en lue, noe som tilsier at jeg skal kunne lage ganske mange luer. 

Men jeg skal kanskje tenke ut noe annet å strikke på nå :)

15 kommentarer:

  1. Så fine luer på rekke og rad her!
    Kjekt å se og høre om ulike garnalternativer.
    Mange fine gaver her antar jeg :O)

    SvarSlett
  2. Fint å høre at de blir bra med Abuelitaen - etter salget har jeg liggende nok til ca 55 luer jeg da, haha.... Men djevleluer er supersøte, så om det ikke blir 55 kan det kanskje bli en i hver farge?

    SvarSlett
  3. Nydelige luer i herlige sukkertøy-farger! Blir skikkelig inspirert her :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine luer du har strikka- artig navn på luene! :-)

    SvarSlett
  5. Disse er supre gaveluer, de funker i så mange forskjellige garn! Flotte versjoner her!

    SvarSlett
  6. Ja, disse luene er utrolig kjekke restegarnsprosjekt - passer til mange garntyper og er supre både ensfarget og med striper :)

    SvarSlett
  7. Så nydelige luer.
    God helg
    KLem Tone

    SvarSlett
  8. Så mange fine huer du har strikka. Har sett dei huene i bruk. Dei sitt perfekt på hovudet. Kjempegode.
    God Søndag.

    SvarSlett
  9. Mange fine luer :) Hyggelig med fine djevleluer til søte små babyer.

    PS leser alle innleggene dine men ikke alltid så lett å kommentere via telefonen.

    SvarSlett
  10. Så mange herlige luer i fine farger! :)

    SvarSlett
  11. Fiiine luer! Jeg ble plutselig inspirert til å strikke en lue igjen, tusen takk!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...