torsdag 11. april 2013

Bellavotter til liten og stor

 
Jeg har laget et par Bellavotter, et par til mor og et par til datter.
 
I det grønne paret har jeg strikket med pinne 5 i trippelt garn Alpaca fra Drops, i den lange utgaven. Det lyseblå paret har jeg strikket etter samme oppskrift, men i kort utgave, i pinne 4 i dobbelt garn Alpaca fra Drops. Det var en venninne som tipset meg om dette trikset for å lage votter til litt mindre frøkner. Det fungerte kjempefint og jeg anbefaler det gjerne videre. Takk for tipset, Therese!
 
I de blå vottene gikk det med litt over ett nøste og til de grønne ca. 2 og et halv nøste.
Norsk oversettelse av oppskriften på Bellavottene kan du se her.
 
Mottakerne virket svært fornøyde med vottene  og tok dem i bruk omgående. Det er hyggelig :)

Små, blå i kort utgave, pinne fire, dobbelt garn Alpaca

Grønne i lang utgave, pinne 5 i trippel trå Alpaca

Lyseblå, små Bella på Ravelry og de grønne Bellavottene her

8 kommentarer:

  1. Takk for tips! Kanskje like greit å gjøre det på denne måten i stedet for å regne seg frem til færre masker osv :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  2. Så fine votter, skjønner godt at mottakerne ble fornøyd ja 😃

    Klem Sissel

    SvarSlett
  3. En vottedrøm dette her.Nydelig.
    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelige!! Veldig bra tips!! =)

    SvarSlett
  5. Herlig. Kan ikke flettestrikke, men det ser veldig stilig ut :D

    SvarSlett
  6. De vottene er bare så fine! Tror de vottene må føres opp på min "to do list". Takk for din inspirasjon! :)

    Ha en fin kveld!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  7. Smart triks for å få forskjellig størrelse! Veldig fine begge parene:)

    SvarSlett
  8. Takk for tipset om liten og stor størrelse. Bellavottene står på strikkelista mi, til høsten tenker jeg...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...