fredag 14. juni 2013

Garnfunn hos Snarby Strikkestudio i Tromsø

Jeg har vært så heldig å få være med på jobbtur til Tromsø, byen jeg tilbragte studietiden og de første arbeidsaktive årene mine, 7 år totalt, som jeg ikke har besøkt på 5 år. Været var på sitt aller, aller beste, og gamle kompiser dukket opp "overalt"! Nesten hele uken ble tilbragt med en liten klump i halsen titt og ofte - dette var et godt gjensyn!

Men så over til det som er interessant - garn.

Jeg fant Snarby Strikkestudio og allerede før jeg gikk inn i butikken hadde jeg fra kvelden før sett meg ut garnet Kauni i vinduet. Garnet er dansk, og tidligere ukjent for meg. Helt sikker noen av mine danske lesere som kjenner til det? Det er rent ull. Ikke veldig dyrt, kun 89,- for et nøste er på mellom ca 130-160 gram.

Garnprøver - helt genialt

Utvalget av garn var enormt i både ensfarget og multifarger. I tillegg fikk jeg svært god og hyggelig hjelp i butikken. Kan ikke annet enn å anbefale :)

Stooooort utvalg ensfarget og multifarget

Jeg endte opp med tre nøster, to i blåtoner og en i orangegul. Og nei, jeg har ikke planer for de enda, men MÅTTE bare ha de. Noen suvenirer må man unne seg, ikke sant!?

Bortsett fra det er det så travelt om dagen at jeg ikke har tid eller kreativt overskudd til annet enn å strikke en og annen stripe på restegarnteppet mitt. Men det er helt alright det og :)

Mine tre skatter

Og til slutt - utsikt fra hotellværelset! Wow!!

16 kommentarer:

  1. Mange av dine norske lesere har nok også hørt om Kauni ;)
    Så fine farger du valgte deg! Inspirert av den klare himmelen og sola i Tromsø, kanskje :)

    SvarSlett
  2. Herlige Kauni! Digger digger digger! Er selv i gang med Kauniprosjekt nå :)

    SvarSlett
  3. Å så mye flott kaunigarn. Jeg holder på med et teppe i kauni for tiden.

    SvarSlett
  4. Du har vært på rette plassen for å hamstre garn ;o)Favorittbutikken min!
    Så morsomt å høre at du har studert her i byen, og kjekt at du kom i solskinn ;o)

    SvarSlett
  5. Så flott garn du har fått tak i :)Herlige farger.
    Har ikke vært på besøk hos deg før, ser at du er like glad i garn som meg. Her skal jeg kikke innom igjen :)Forresten, likte godt resteteppe du holder på med, skal jammen meg se om jeg kan ha nok restegarn til et lite et :)
    Ønsker deg en fin søndag!
    Anette

    SvarSlett
  6. Bare elsker slike suvernirer jeg å :)
    Det artigste er et nøste jeg kjøpte i Praha før jul, som jeg bare går å ser på og smiler av - herlig !!
    Ha en flott søndagskveld.

    SvarSlett
  7. Så utrolig flott garn du fikk med deg hjem fra Tromsø! Flotte farger! Er spent å se hva du strikker av dette etterhvert! :)

    SvarSlett
  8. Så mye fint Kauni-garn det var i den butikken! Jeg har prøvd ensfarget og regnbuefarget Kauni, og er kjempefornøyd med kvaliteten. Spennende å se hva du lager av de flotte nøstene :)

    SvarSlett
  9. Jeg er glad i kaunigarn, mange fine farger. Noen synes at Kauni klør, så det kan være lurt å ikke strikke skjerf/sjal av Kauni til folk som klør lett. Men det blir mykere i vask, så gi det et realt bad etterpå.

    SvarSlett
  10. Jeg har også sett det garnet, og det er sinnsykt stilig med det mønsteret du får ut av et slikt nøste! ;)

    SvarSlett
  11. Så fint garn :) Blir spennende å se hva du lager av det :D

    Ha en fin sommer :)

    SvarSlett
  12. Snarby Strikkestudio er en kjempefin garnbutikk med veldig hyggelig betjening og godt utvalg :) Det er en av mine to favorittbutikker i Tromsø ;) Neste gang må du få med deg Bundingen på Jekta også :)

    SvarSlett
  13. Wow, Kauni heaven...hahaha
    Har 3 kauni skatter med meg fra Danmark jeg da...angrer på at jeg ikke kjøpte med mer!

    SvarSlett
  14. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvarSlett
  15. Så fint å høre at butikken vår falt i smak!! Håper du ble like fornøyd med resultatet.
    Velkommen tilbake!
    Mvh Snarby Strikkestudio :)

    SvarSlett
  16. Så fint å høre at butikken vår falt i smak!! Håper du ble like fornøyd med resultatet.
    Velkommen tilbake!
    Mvh Snarby Strikkestudio :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...